2010. szeptembert írunk és a több hónapos csönd után a blog végre (!!!) újra útjának indul. Az ünnepi alkalmat egy gyönyörű és nagyon európai város ihlette meg. A város, ami az Isztambuli dzsámi csöpnyi árnyékában megbújva a magyar európai kultúrális fővárosi címet bitorolja még pár hónapig. Most itt ülök a pécsi Széchenyi téren, pontosan szembe a dzsámival, és a lábam előtt hever a kultúra :)) egészen pontosan az a térburkolat, amit a januári megnyitó után felszedtek és újra raktak :)
De még mielőtt Pécsről beszélnénk, essék szó az idevezető út "csodáiról" :) A legifjabb autópályánk, az M6-os még a google mapsen nem is létezik, de ezt bocsássuk meg az elfoglalat és lelküket is kidolgozó, és amúgy is szar körülmények között dolgozó google fejlesztőknek :( De úgy tűnik, nem csak a gmaps nem tud erről az útról, de a magyar emberek többsége sem, ugyanis szavakkal nem leírható módón ki van halva :( szinte egy lélek sem használja.najó, amíg mi döngettünk rajta Dunaföldvártól addig majd szétuntam magam, hogy rajtunk kívűl csak pár csellengő autóval találkoztunk.. sztem a déliek nem is ismerik azt a fogalmat, hogy dugó :P De a lényeg, amiért erre mentünk, az Dél-Magyarország csodaszémban menő alagút-rendszere volt. A hófödte lösz-hegység vonulatát 4 egymás torkában lévő alagút fúrja át. nagyon kiváncis voltam, hogy menniyvel lehet repeszteni bennük, és meglepődve azt tapasztaltam, hoyg 90 a limit, pedig én olyan 60ra saccoltam volna. Az alagutak tényleg egymás után jönnek, ahogy kiér az ember az egyikből, már látja is a következőt. Bp-ről Pécs felé menet az első alagút a leghosszabb, ez kb 2-3 percig tart 80-90es tempónál, az utolsó pedig a legrövidebb. Az alagutak belülről totál ki vannak világítva, és szellőző rendszer, vészhívó, telefon is van bennük, ja és természetesen trafi is:(
Két imidzs rontó problémát sikerült felfedeznem: az alagutak tetejére megy fel sima aszfalt út (is) és hogy az alagutak után pár kilóméterre ugyanolyan dombhálózat következik, amit valami véletlen folytán (tán elfogyott a pénz), már nem alagúttal, hanem snassz részüs átvágással küzdöttek le :((( Ja, és mindezt übereli még a Csele patak feletti viadukt, ahol hős Lajos királyunk megfulladt :( bezzeg, ha már akkor is lett volna viadukt, akkor nem így alakult volna a történelem :(
Végül essék szó picit Pécsről és cool-túráról. A Széchenyi tér sztem gyenge lett. Bár az utcabútorok nagyon tettszenek, de a burkolat sztem túlságosan egyszerű és semmitmondó. A mi főterünk simán übereli. A burkolatosztás lényege, hogy a dzsámi előtt nagyobb, a többi helyen pedig pár centivel kisebb lapokból van kirakva ugyanaz az eltolt és párhuzamos minta. A nagy dolog, hogy a tér két oldalát körbe öleli két-két más-burkolatú sáv, ami a tér végében összeszükül és tovább fut azon az utcán, amibe végződik a Széchenyi tér. Ennyi :D őőőő, de miért??? Amúgy a város központ tel evan jobbnál jobb szökőkutakkal, tényleg nagyon sok a víz. Ami nagyon jó, és kellemessé teszi a tereket. A KOssuth tér alá pedig sikerült berakni egy mélygarázst!! Ami bár nem tudom mikor épült, de ilyenekre Kecskeméten is szükség van! Ja, és ami még nagyon jó, hogy tele vannak szórva aközterek zongorákkal, igazi zongorákkal, amiket bárki szabadon használhat, és használ is. Baromi nagy ötlet: ingyen zene az embereknek és amúgy meg biztos vmi elcseszett élmény lehet a nagy téren egy szál zongora előtt ülni és odacsapni a billentyűk közé :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
EXplorer · http://kecskemeten.hu 2010.09.03. 23:15:31
végre poszt a tésztán! amikor mi voltunk, pont hasonlókat tapasztaltunk! ráadásul sztem korábban a dzsámi előtt a kis virágos cucc sokkal jobb volt, mint a most tiszta kopár tér