Mmmmmh... "fresh", "daily" és még "tasty" is... mi a tigris b@aszó bálna faszcsy ez??? a válasz egyszerű és alhasi tájékon leledzik... ha egy elfoglalt üzletember vagy, szarásig van pénzed és mitadIsten!! elkap az ehetnék, mint olyan... akkor NO PARA! csak gett off, go in aztán csak úgy szimplán "GOURM&GO"... ennyi, vágod, ennyi!!! és Budapest egyre butul, és azért mert jó a termék PR-ja, csuklóból eladjuk a gyomrunkat... és bevesszük a mesét...
Haj-jajj... az in medias res kezdés után valszeg még nem esik le sok embernek miről is fog menni itten az osztás... Amiről szólni akarok az egy mostanság beindult "termék", amit a Match nevű üzletlánc forgalmaz. A metróban plakátok tucatjairól mosolyog le egy-egy fiatal arc, akik épp vmi szenya félével tömik a majmot, és mindegyikük "őszintén" nyilatkozik afelőle, hogy neki mi a kedvence... elképzelem a szitut, amikor a reklám ügynökség kereste az arcokat a kampányhoz, és elővett egy listát a GOURM&GO-s termékekről, majd sorra megkérdezte, hogy kinek melyik a kedvence, aztán addig keresgélt embert, amig nem akadt minden terméknek gazdája :P najó, legyünk naív vásárlók, és higyjük el, hogy a borostás pacák szarba se veszi anyukája csiri pörijét, hanem ő már csak a "so frenchy sandwich"-et rágicsálja...
Ha belépünk egy Matchba, akkor nem kell sokat forgatni a fejünket, mert a GOURM&GO gyönyörű lila oltára egyből fejbe vág bennünket! Szép lilára lakkozott műanyag polcok, természetesen a mostani dizájn trendjét hűen követve...minimalista stílusban. A kezünkbe akad rögtön egy négyzet alakú tájékoztató füzet, ami lucsog a közhelyes grafikai elemektől... magenta, lila, neon zöld és hófehér színek... kis mélységélességű fotók, kifutó oldalak (szegélymentesek), egy-két esetlennek tűnő ábra és kézzel írott szöveg, ornamentikus kacskaringós motívumok... muszáj!!! verseny van, a terméket pedig el kell adni, és mi sem egyértelműbb, mint majmolni a trendet!
A tájékoztató a következő féleképpen teszi meg céges hitvalllását, avagy szépen szólva üzleti politikája eképpen szól:
"A Gourm & Go teljesen más, mint a többi szendvics, saláta, könnyű harapnivaló, desszert vagy smoothie. Ez valami teljesen új. A Gourm&GO termékeket, amelyeket naponta házilag készítenek mesterek a nap valamennyi étkezéséhez, különleges frissesség jellemzi. Egyedi, változatos és különösen ízletes termékek választékát kínáljuk Önöknek.
….házilag készített minőségi alapanyagok….
A Gourm & Go a legjobb magyar termékeket, valamint olyan igazán jellegzetes nemzeti alapanyagokat használ fel, mint például az olasz sonka, a görög feta és a francia kenyér. Ezek a hozzávalók mind-mind természetes alapanyagokból készülnek és tartósítószerektől mentesek. Az ételeket a legnagyobb gonddal válogatják, hogy a legkifinomultabb ínyenceket is elkápráztassák."
őőőő... SZÉP!!! csak köszönöm, hülye azért nem vagyok... én kérek elnézést!!! Könyörgöm... mi újat lehet mutatni egy szendvicsben, ami áll egy baugette-ből és közé dobott szalonnából, zöldségekből és sajtból? Fejstük meg a "titkot"!!!! Vajon attól "teljesen új", hogy házi, vagy hogy mesterek csinálják, akik nyilván olyan lefutott világbajnok szakácsok, akkor azt élvezik, hogy kis sajtocskákat és paradicsomokat tömködhetnek "profi" módon egy félbe vágott baguette-be napi 8 órában... vagy azért "új", mert egyedi termék??? aha... az anyukák elbújhatnak...ők nem képesek csak "sablonos" szalámis, sajtos, paradicsomos szenyát csinálni, So Frenhcy-t, vagy netalántán Hemingway szenyát urambocsáss "sandwich"-et nem :( áhhh! megvan! azért "új" ez, mert természetes és tartósítószerektől mentes alapanyagokból készül... ami nagy szó! és milyen fontos, h egészségesen táplálkozzunk... nyilván a "jellegzetes" olasz sonkát nem a tescoban veszik meg, hanem egy biógazdaságból, úgy szintén a francia kenyeret nem pékségből, hanem a kis lefutott világbajnok szakácsok sütögetik őket egyesével a kézzell rakott kemencéjükben...nyilván... de basszus, a magyar valóság eléggé nem ez!
Mégis, tegyük fel, hogy mi aztán szkeptikus vásárlók vagyunk, és nem dőlünk be az írott meggyőzésnek, hanem keressük, h vajh mit súg a belső hang!!! A vásárlót azthiszem az agya után a szemével kell meggyőzni... és ekkor eszünkbe jutnak a mosolygó szendvicset zabáló reklám arcok, a szórólapon található macro képek a zöldségekről, és épp arról, hogy mint mossák az almát, vagy válogatják a póréhagymát, vagy gyúrják kézzel a baguette tésztát, vagy épp szeletelik az olasz sonkát... elragadnak a kiadvány fiatalos és üde színei, a divatos megjenelése és az angol megnevezések, amiről azt gondoljuk, hogy ez nem egy elbaszott magyar termék, hanem ez nyugati! ezt eszik az amcsik is, és az összes valamire való ember... ám ekkor rápillantunk az árakra és vissza zuhanunk a magyar elbaszott valóságba... de!!! semmi baj! mint tudjuk, a beidegződött vásárlói magatartás: "a drágább, jobb"... most erőt vesz rajtunk és odanyúlunk a "so miafaszomez" sandwich-hez és husss!!!... "GOURM&GO!"
Záró kérdés: mi a fakk az a "smoothie"???
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.