Igazából most azon töprengek, hogy gyászbeszédet, vagy köszöntőt írjak ide a blogba... a szívemhez a gyászbeszéd áll közelebb, mert most legelső sorban elvesztettünk Valakit, konkrétan a Szuperbuszt, a vén öreg Szuperbuszt...BFZ-064-et :(
Szuperbusz gyermekkorunk csoda autója volt. Legendák egész hada zengett hős kalandjairól, megjárta Szlovákiát, Erdélyt, a szélrózs aminden irányába egész Magyarországot! Hihetetlen módon túlélte a műszaki vizsgákat, hála az öreg-diák hálózatnak, és Atya ellenállhatatlan barna tekintetének :) A kék címer, a szabadság kék madarává tette az öreg transzportert! Átment a patakon, felmászott az emelkedőn, több száz gyerek életét, jólétét szolgálta minden évben.
Szuperbusz élete már "születésétől" fogva bonyolult és kalandos volt. 3 különböző autóból lett összerakva. Kb. mint Frankeinstein :) Aztán kapott egy általános színt, ami ördögien hasonlít Atya fecskéjére :) véletlenek már pedig nincsenek :) Fiatal korában Szuperbusz szinte kifogástalanul rótta az ország útjait. Időnként voltak kisebb problémák, de azok előfordulhatnak más autóknál is... emlékszem még, hogy általános iskola felső tagozatosaként az osztályfőnököm vitte a lányokat valamerre, és leszakadt a kocsi ajtaja :D kb. ez 1999 körül lehett, idestova 11 éve. Ez az ajtós probléma viszont súlyos sérülésnek bizonyult és végig kísérte a busz sorsát :( egy időben nem is lehett használni a tolóajtót, aztán az utóbbi években kizárólag kívűlről lehett bezárni... Szuperbusz nagyon sok cserkésztábort megjárt. Baromi hasznos autó volt, mert nem sajnáltuk, lehett gyepálni és rengeteg cuccot elvitt. Szokás volt a cserkésztáborokban, hogy kiszedtük az ülését, és azt használtuk tábori széknek :) Problémák mindig a haza felé úton akadtak. AMikor egy 10 napos masszív-kemény használat után egészen elképesztő dolgok hibásdotak meg rajta. PL. egyik alkalommal a gáz pedál ment tönkre. Emlékszem arra is, maikor egyszer az alacsony-tátrában túráztunk és kijött értünk a mikrobusz. Hazafelé, tele cuccokkal az emelkedőn megelőzött benünnket egy telepakolt IFA :D
Egyik utolsó kalanados útja valószínű az a balatoni táborhelynézés volt, amiről már készült poszt korábban... egy nyugodt pillanatban szimplán eltőrt a sebváltó rúd, és hazáig gyakorlatilag 3masban jöttünk sűrű megállások és újboli "kézi" sebességbe rakások mellett... na az a túra durva volt! A végső kilómétereken már vontattak, mert egyszerűen szánalmas volt az a performansz, amit a srácok nyomtak minden egyes piroslámpánál... de Atya élvezte! Atya az összes szuperbuszos kalandot élvezte! A balatoni esetkor mondta pl. hogy kell egy kis kaland :) hihetetlen, de élvezte! És nekünk pedig iszonyat sok élményt adott... egy mítosz volt! egy olyan legenda, amit biztosan évtizedekig emlegetni fogunk...
És most a piár beruházott, és Szuperbusz helyén Ő áll, ENT-167... beceneve még nincs, még nem utaztunk vele... de biztosan lesz egyszer :) 2 dolgot akarok csak hozzá tenni... a rendszámból ítélve ENT sem egy mai gyerek :D a másik pedig, hogy miért nem tartottuk meg a Szuperbusz kaszniját a cserkészterem számára??? kár érte :(
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tommm 2010.03.31. 10:50:51
Az ENT-ben is lehet fantázia, de lássuk be-még sokat kell letennie az asztalra:)
EXplorer · http://kecskemeten.hu 2010.03.31. 13:03:34
Azért nem lehetett megtartani a régit, mert az újba beszámították és így olcsóbb volt az új.
ENT is öreg harcos már, legalább 10 éves, kíváncsi lennék, korábbi tulajdonosai milyen ódákat zengenének róla. :) Mindenesetre a címer rákerült, így tuti bármerre megyünk majd vele, sok ajtó megnyílik majd a Scholae Piae felirat láttán :D
GBR 2010.03.31. 15:11:32
EXplorer · http://kecskemeten.hu 2010.04.02. 15:22:51
A 10 éves meg gondolom azért, mert az új egyrészt sokkal drágább, másrészt felesleges, mert 1-2 nyári tábor alatt a 10 éves autó szintjére lenne amortizálva :D