Igazából most azon töprengek, hogy gyászbeszédet, vagy köszöntőt írjak ide a blogba... a szívemhez a gyászbeszéd áll közelebb, mert most legelső sorban elvesztettünk Valakit, konkrétan a Szuperbuszt, a vén öreg Szuperbuszt...BFZ-064-et :(

  Szuperbusz gyermekkorunk csoda autója volt. Legendák egész hada zengett hős kalandjairól, megjárta Szlovákiát, Erdélyt, a szélrózs aminden irányába egész Magyarországot! Hihetetlen módon túlélte a műszaki vizsgákat, hála az öreg-diák hálózatnak, és Atya ellenállhatatlan barna tekintetének :) A kék címer, a szabadság kék madarává tette az öreg transzportert! Átment a patakon, felmászott az emelkedőn, több száz gyerek életét, jólétét szolgálta minden évben.

 Szuperbusz élete már "születésétől" fogva bonyolult és kalandos volt. 3 különböző autóból lett összerakva. Kb. mint Frankeinstein :) Aztán kapott egy általános színt, ami ördögien hasonlít Atya fecskéjére :) véletlenek már pedig nincsenek :) Fiatal korában Szuperbusz szinte kifogástalanul rótta az ország útjait. Időnként voltak kisebb problémák, de azok előfordulhatnak más autóknál is... emlékszem még, hogy általános iskola felső tagozatosaként az osztályfőnököm vitte a lányokat valamerre, és leszakadt a kocsi ajtaja :D kb. ez 1999 körül lehett, idestova 11 éve. Ez az ajtós probléma viszont súlyos sérülésnek bizonyult és végig kísérte a busz sorsát :( egy időben nem is lehett használni a tolóajtót, aztán az utóbbi években kizárólag kívűlről lehett bezárni... Szuperbusz nagyon sok cserkésztábort megjárt. Baromi hasznos autó volt, mert nem sajnáltuk, lehett gyepálni és rengeteg cuccot elvitt. Szokás volt a cserkésztáborokban, hogy kiszedtük az ülését, és azt használtuk tábori széknek :) Problémák mindig a haza felé úton akadtak. AMikor egy 10 napos masszív-kemény használat után egészen elképesztő dolgok hibásdotak meg rajta. PL. egyik alkalommal a gáz pedál ment tönkre. Emlékszem arra is, maikor egyszer az alacsony-tátrában túráztunk és kijött értünk a mikrobusz. Hazafelé, tele cuccokkal az emelkedőn megelőzött benünnket egy telepakolt IFA :D

  Egyik utolsó kalanados útja valószínű az a balatoni táborhelynézés volt, amiről már készült poszt korábban... egy nyugodt pillanatban  szimplán eltőrt a sebváltó rúd, és hazáig gyakorlatilag 3masban jöttünk sűrű megállások és újboli "kézi" sebességbe rakások mellett... na az a túra durva volt! A végső kilómétereken már vontattak, mert egyszerűen szánalmas volt az a performansz, amit a srácok nyomtak minden egyes piroslámpánál... de Atya élvezte! Atya az összes szuperbuszos kalandot élvezte! A balatoni esetkor mondta pl. hogy kell egy kis kaland :) hihetetlen, de élvezte! És nekünk pedig iszonyat sok élményt adott... egy mítosz volt! egy olyan legenda, amit biztosan évtizedekig emlegetni fogunk...

 És most a piár beruházott, és Szuperbusz helyén Ő áll, ENT-167... beceneve még nincs, még nem utaztunk vele... de biztosan lesz egyszer :) 2 dolgot akarok csak hozzá tenni... a rendszámból ítélve ENT sem egy mai gyerek :D a másik pedig, hogy miért nem tartottuk meg a Szuperbusz kaszniját a cserkészterem számára??? kár érte :(

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://leesettegykisteszta.blog.hu/api/trackback/id/tr341879411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tommm 2010.03.31. 10:50:51

én még reménykedem, hogy végigtol egy knt-t, s lehet valamilyen hivatalos búcsúztatót / kivégzést / bulit...stb-t tartani vele-benne.

Az ENT-ben is lehet fantázia, de lássuk be-még sokat kell letennie az asztalra:)

EXplorer · http://kecskemeten.hu 2010.03.31. 13:03:34

Fasza poszt, jót nevettem 1-2 helyen (tudom, egy gyászbeszédnél nem illik, node akkor is... :))

Azért nem lehetett megtartani a régit, mert az újba beszámították és így olcsóbb volt az új.

ENT is öreg harcos már, legalább 10 éves, kíváncsi lennék, korábbi tulajdonosai milyen ódákat zengenének róla. :) Mindenesetre a címer rákerült, így tuti bármerre megyünk majd vele, sok ajtó megnyílik majd a Scholae Piae felirat láttán :D

GBR 2010.03.31. 15:11:32

@EXplorer: nevetséges, hogy beszámolták :) én a régi transzpiért pár ezernél többet nem adnék :)) meg nem értem miért jó, hogy vettünk egy 10 éves autót???

EXplorer · http://kecskemeten.hu 2010.04.02. 15:22:51

hát, gondolom a beszámolás egy-két öregdiáknak köszönhető :D
A 10 éves meg gondolom azért, mert az új egyrészt sokkal drágább, másrészt felesleges, mert 1-2 nyári tábor alatt a 10 éves autó szintjére lenne amortizálva :D

tommm 2010.08.27. 06:51:20

erre most mit lehet mondani?:(

tommm 2010.08.27. 10:36:51

feltámadás előszele?

tommm 2010.08.28. 08:03:31

addig ömlesztem a kommenteket amíg nem lesz post :(

tommm 2010.08.28. 14:49:32

wáááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá

tommm 2010.08.31. 15:22:39

mint a főnixmadár!!
süti beállítások módosítása